Produkter til bil / varevogn / 4x4

stage_image1_lg

Teknologi

SSR dæk – Self Supporting Runflat dæk.

Reservehjul: minus. Opbevaring: plus.

topic_intro_image1

SSR systemet er en runflat teknologi som Continental har udviklet specielt til lavprofil dæk, og som stadig er kompatibel med alle standard fælge.

Fakta

  • Kan køre i op til 80 km med en maksimum hastighed på 80 km/timen med en punktering
  • Reservehjul er ikke nødvendigt 
  • Er kompatibel med standard fælge 
  • Brændstofbesparende (vægten af 4 SSR dæk < 5 standard dæk)
topic_intro_image1

Tekniske højdepunkter

SSR systemet er en runflat teknologi som Continental har udviklet specielt til lavprofil dæk, og som stadig er kompatibel med alle standard fælge.

Princippet for SSR dækket er baseret på ønsket om at have en selvforstærket sidevæg,  der ved en eventuel punktering dels hindrer sidevæggen i at blive klemt mellem fælgen og vejen dels at dækket ikke falder af fælgen. Reservehjulet bliver overflødigt, og udover at det optager plads i bilen, vil det betyde en reduktion i bilens totale vægt – og dermed et mindre brændstofforbrug. Det btyder endvidere, at der bliver godt 80 L rum ledigt i bagagerummet. Vi anbefaler, at der monteres SSR dæk på alle fire hjulaksler. 



Tekniske krav:

  • Tyre Pressure Monitoring System (TPMS) obligatorisk 
  • Electronic Stability Control (ESC) anbefales



topic_intro_image1

SSR princippet

SSR dækket har en forstærket sidevæg, som i tilfælde af en punktering er afgørende for at dækket ikke ødelægges og sikrer dermed at bilisten kan fortsætte kørslen i op til 80 km ved en maksimum hastighed på 80 km/timen.

topic_intro_image1

Ved en punktering med konventionelle dæk kan sidevæggen blive klemt mellem fælgen og vejen, og risikoen for alvorlige uheld som en eksplosion eller at dækken falder af fælgen, øges.

topic_intro_image1

Denne side benytter cookies for at give dig den bedste oplevelse på vores side. Find ud af mere her