Produkter til bil / varevogn / 4x4

Continental is a Founding Partner of Extreme E, a new race series setting new milestones in eMobility performance and safety.
Konstrueret til det

ekstreme

Elektriske biler i de mest ekstreme miljøer på jorden

Du stiller de højeste krav til vores dæk, og vi stiller de højeste krav til os selv – hvilket er derfor vi nu tager denne utrolige udfordring op, hvor vores dæk skal testes i de meste ekstreme miljøer på Jorden.
Som ”Founding Partner” af Extreme E er vi utroligt stolte over dette nye eventyr. Serien vil være en række af afsnit, der vil teste bilerne og dækkene i verdens mest ufremkommelige steder, hvor bæredygtighed, sikkerhed og eMobilitet er blandt de vigtigste faktorer. Deltagerne i Extreme E kan kun vinde ved at opnå perfekt koordinering mellem køretøj og chauffør.

Extreme ræs i verdens mest ufremkommelige hjørner

Extreme E – The Race

12 teams opdelt i to grupper som skal køre på 5 forskellige lokationer. Top 4 vil gå videre til knock-out facen af løbet.

Er elektriske biler er kun til pendling i byen? Det mener vi ikke, vi skal have større ambitioner med vores mobilitet. Det nye Extreme E race serie tager dig til de vildeste og mest uberørte regioner på planeten. Med teams af professionelle kørere, der konkurrerer i ekstreme forhold om den ultimative præmie. Et racerløb har aldrig være så elektrificerende.

Med inspiration fra Formel E-serien, hvor de globle målgrupper er nået 330 millioner på bare 4 sæsoner, er tiden nu inde til et helt nyt koncept. Et racerløb i verdens mest ekstreme områder, i biler drevet kun med el. Extreme E bringer højtydende sportsvogne til de værste vejforhold, hvor kun de mest frygtløse kørere, med avanceret sikkerhedsteknologi, kan lykkes.

Extreme E ligger ud med 12 hold, opdelt i to grupper på 5 lokationer, hvor de fire bedste hold går videre til knock-out-scenen. Som en grundlægger af serien vil Continental tilbyde specialbyggede dæk for at sikre perfekt vejgreb i ekstreme situationer, enten i Himalaya, ved Indiske Ocean, i Arktis, i Ørkenen eller i troperne.

Location, location, location til det ekstreme

Extreme E – St. Helena


Extreme E ville ikke være noget uden RMS St Helena, et tidligere Royal Mail-skib, der transporterer vores kørere til fem forskellige lokationer rundt om i verden.

Skibet er blevet restaurereret og opgraderet, og vil både fungere som en driftsbase og flydende ”paddock” til den globale ekspedition; den har et ”state-of-the-art” garage plus et centralt center for drift, logistik, kommunikation og indlogering.

Hvor vil Extreme E eventyret tage os hen, og hvilke udfordrende forhold vil kørerne møde?

Extreme E – Location jungle

Extreme E med en af etaperne i Amazonas regnskoven. Et tropisk klima med ekstremt høje temperaturer og høj luftfugtighed.

Amazonas regnskov, et tropisk klima med varme temperaturer og høj luftfugtighed. Det er også et af de mest spektakulære økosystemer i verden med et stort udvalg af flora og fauna i regionen. Som navnet antyder, vil ekstrem nedbør være hverdagskost, og ”banen” tegner til at blive hård og forræderisk. Dækkene til den elektriske SUV skal være lige så gode til at bremse i både tørre og våde forhold, og skal kunne kontrollere ekstrem træk til off-road kørsel.

Extreme E – Ørken

Extreme E vil have en etape i det tørre subtropiske klima i Sahara.

Herefter vil Extreme E være vært for en etape på den tørre subtropiske grænse i Sahara. I denne ørkenregion, hvor mere vand fordampes fra jorden end der falder vand fra himlen, er de vigtigste kendetegn for de ekstreme forhold; knappe vandressourcer og urene landskaber. Firehjulstræk er en streng nødvendighed i dette miljø; mens almindelige biler kan køre over hårdt pakket sand, kræver det skiftende terræn i klitterne mere trækkraft og kraft på alle fire hjul.

Extreme E – Location arctic

Extreme E det arktiske kontinent vil nok blive en af de mest spektakulære etaper. 

Det Arktiske kontinent er et af verdens mest ufremkommelige steder, omringet af is og ubærlig kulde. Ved denne formidable etape er Extreme E vært for nogle af sine mest spektakulære dage. Hvis frostgraderne ikke var skræmmende nok, vil kørsel over is teste grænserne for hver førers dygtighed og udholdenhed i koncentration. De elektriske køretøjer skal holde vejgreb og trækkraft på glatte overflader, mens de kører i høj fart, hvilket betyder, at de skal bruge den ypperste vinterdæk teknologi.

Extreme E – Location indian ocean

Extreme E er vært for en etape på en ø i Det Indiske Ocean, ved et af verdens største havreservater

Extreme E is hosting a race on an island in the Indian Ocean, at one of the largest marine reserves in the world. A breathtaking view of the majestic ocean will never be too far away from a driver’s field of view, but first and foremost they’ll have to concentrate on racing over a terrain that combines sand and seawater. Again, the importance of four-wheel drive will come into play for the electric SUVs, racing over a unique surface of sand that’s packed hard and yet nowhere near as arid as in the Saharan desert.

Extreme E – Lokation Himalayas

Extreme E vil have en etape ved foden af Himalaya bjergkæden.

I et spænd fra Nepal, Bhutan, Indien, Tibet og det nordlige Myanmar, er Himalaya den højeste og mest imponerende bjergkæde i verden. Extreme E vil arrangere et af sine løb ved bunden af Himalaya, hvor det ujævne terræn af klipper, mudder og grus vil vise sig at blive den ultimative test for de konkurrerende kørere. De vil være ekstrem afhængige af dæk, der er ekstra slidstærke, med hårde sidevægge og som kan absorbere stødende fra de skarpe sten og klipper.

 

Det stærkeste dæk vi nogensinde har produceret

Extreme E – Continental tyres

An extreme race requires extreme tyres: Continental tyres!

Et ekstremt ræs, kræver ekstreme dæk

Extreme E bliver den mest ekstreme racer serie verden nogensinde har set. Et pioner-ræs, der afholdes under så unikke og udfordrende forhold, kræver et helt nyt dæk. Som Extreme E Founding Partner arbejder vi for at sikre, at alle deltagere har det bedst mulige udstyr til at klare alle de etaper, de kommer til at stå overfor. Continental dæk undersøgte omhyggeligt kravene til serien og har derudfra bygget et UHP (Ultra High Performance) dæk, der specifikt tager hensyn til de konkurrerende teams behov i serien. De præstationsoptimerede dæk er ikke kun bygget til ekstreme forhold, men også til de unikke krav til de elektriske SUV'er.

Brændende varme eller bidende kulde; mudder, sand eller is - uanset hvor ekstreme forholdene, deltagerne og deres køretøjer bliver udsat for, vil der være behov for et pålideligt dæk, der giver greb, trækkraft og fremragende præstationer ved etaperne. Continental CrossContact LX, udgør grundstenene for det ny-udviklede dæk udviklet til Extreme E; et velafbalanceret 4X4 touring-dæk med en specielt konstrueret slidbane der forbedrer trækkraft og stabilitet på stort set alle overflader. Derudover har vi også udviklet to helt nye dæk, specielt til Extreme E og deres behov. CrossContact Xtreme Winter og CrossContact Xtreme Summer hjælper kørerne med at nå målstregen i verdens mest ekstreme racer-serie.

Rally med elbiler

Extreme E – Specificationer

Alle Extreme E-deltagere vil køre med det samme udstyr. Motorsport-producenten Spark Racing Technology står for at udvikle den helt nye elektrisk SUV-bil til de modige pionerer i off-road racer-serien.

Ekstremt elektrisk – elektirkse SUV'er til Extreme Racing

Alle Extreme E-deltagere vil køre med det samme udstyr. Motorsport-producenten Spark Racing Technology står for at udvikle den helt nye elektrisk SUV-bil til de modige pionerer i off-road racer-serien.

En anden vigtig komponent i Extreme E-bilerne er batteriet. Det samme firma, der samler batterierne og cellerne i ABB FIA Formula E Championship, Williams Advanced Engineering, er ansvarlige for netop denne del.

Prototype-tests begynder i juli 2019 med betydelige bidrag i form af dæk fra fra Founding Partner Continental. Hvert hold vil modtage to sæt sommer- og vinterdæk af de special-udviklede dæk.

Extreme E – Racing car

All Extreme E hold benytter den samme bil, bygget af Spark Racing Technology.

Hvordan bygger man en el SUV bil til ekstreme forhold?

Ligesom en traditionel bil vil Spark Racing Technology designe og konstruere en ramme, men med strenge og specielle konstuktioner, og derefter videregive det godkendte chassis til hvert hold. Hver udfordrer er så fri til at teste og bygge et brugerdefineret powertrain og karrosseri på denne ramme.

De standardiserede dele fremstillet af Spark Racing Technology består af følgende:

  • Rørformet stålramme;
  • Affjedring og støddæmpere
  • Bremse og styresystem;
  • Sikkerhedsbur.

Hvert team skal individuelt udvikle, motoren samt dele af det ydre karrosseri, for eksempel bodywork, sideskørter og lys.

Batterierne er kompatible med Formula E-motorerne og producerer en maksimal effekt på 470 kW (svarende til ca. 630 HK). Dette nye batteri er dog specielt tilpasset til de hårde forhold ved off-road ræs.

Hvordan vinder man Extreme E

Extreme E er et verdensomspændende racermesterskab, der viser elektriske SUV'er som kæmper head-to-head i nogle af verdens mest ekstreme omgivelser.

Extreme E vil bestå af to grupper af seks hold konkurrerer mod hinanden i en hurtig round-robin turnering. De fire førende hold vil gå videre til en knock-out-fase, hvor førerne duellerer i en en-til-en-konkurrence for den eftertragtede finaleplads.

Off-road-etaperne vil være omkring 6-10 km lange, og førerne skal navigere gennem en række virtuelle porte. Hvert spor består af fem til seks porte, med en kombination af terrængående spor og åbent terræn.

Extreme E – Turneringsregler


What's happening right now: