Enestående bremseevne i både vådt og tørt føre.
3D-riller optimerer bremseevnen i både vådt og tørt føre. Den jævne trykfordeling sikrer en meget kort bremselængde.
Produkter til bil / varevogn / 4x4
3D-riller optimerer bremseevnen i både vådt og tørt føre. Den jævne trykfordeling sikrer en meget kort bremselængde.
På grund af en øget antal profilblokke og en åben skulder inderste spredes vandet mere effektivt. Den harmoniske, runde form på kontaktfladen giver fremragende beskyttelse mod akvaplaning.
Det asymmetrisk slidbanemønster afstiver dækkets skulder og giver optimalt vejgreb.
Auto Bild (issue 10/2011) has published part 2 of the "Super Summer Tire Test 2011".
The test size was 205/55 R16, test vehicle VW Golf.
Rating for the ContiPremiumContactTM 2: "recommended"
About the ContiPremiumContactTM 2:
+ very good driving behaviour
+ shortest braking distance on dry and wet surface
+ good aquaplaning performance
- lower mileage
The ACE (Automobil Club Europa) has published its Summer Tire Test 2011 for the size 205/55 R16 V. Test vehicle was a VW Golf VI.
Rating for the ContiPremiumContactTM 2: "Testwinner"
About the ContiPremiumContactTM 2:
The ContiPremiumContactTM 2 earned top marks in the first summer tire test of the year by AutoZeitung magazine (5/2010 issue, February 2010). Tested size was 205/55 R16 V. Test vehicle was a Mercedes C-Class.
Rating for the ContiPremiumContactTM 2: "Test winner"
The test editors praised the product's refined structure, which demonstrated high grip and safe brake performance on both wet and dry asphalt. In their summary, the experts noted the "superior wet properties" and "top dry performance" of the Continental tyres. The editors tested ten products in all in the 205/55 R 16 V size class, used for a variety of compact and mid-sized passenger cars. Competitive products with low rolling resistance once again suffered multiple weaknesses in braking on wet roads.
Dæk med højt vådgreb (A eller B) har kortere bremselængde på våd vej, og er derfor mere sikker i regnvejr. Som under brændstoføkonomi, bliver D ikke anvendt og der er ikke planer om at anvende G.
Dæk står for op til 20% af køretøjets brændstofforbrug, så hvis du ønsker flere kilometer på en tank, bør du vælge et dæk med en høj vurdering under brændstoføkonomi. Co2 udledninging vil også være mindre.
Dette er udvendig støj fra dækkene og måles i decibel. Jo flere udfyldte ringe, jo mere støjer dækkene.