Perfekt styrepræcision og sporty håndtering.
Med præcis styring og maksimalt greb under alle forhold har du med ContiSportContact™ 5 P fuld kontrol over bilen.
Produkter til bil / varevogn / 4x4
Med præcis styring og maksimalt greb under alle forhold har du med ContiSportContact™ 5 P fuld kontrol over bilen.
Uanset hvilken vej du kører på, passer dækket perfekt til overfladen - især ved hurtige sving.
Continentals innovative Black Chilli-teknologi sikrer, at ContiSportContact™ 5 P ikke kun kan køre hurtigt - men også stopper hurtigt.
In issue 4/2015, AutoBild sportscars (D) has published the Summer Tire Test 2015. The tire size was 255/35 R 19 (front axle) and 275/35 R 19 (rear axle). Test car was a BMW M4.
The test was conducted by AutoBild sportscars on the Wachauring, Austria in cooperation with Vredestein.
Rating for the ContiSportContactTM 5 P: "good"
About our ContiSportContact 5P
+ Satisfying handling properties
- Slight delay in center response on dry roads
- Significant under steering behavior on wet roads
- Average braking
The German magazine sport auto has published (04/2015) an UHP Summer Tire Test. The tested tire size was 235/35 R19 Y and the test vehicle a VW Golf R.
The test was conducted by sport auto on the Goodyear's proving ground in Mireval/France.
Rating for the ContiSportContactTM 5 P: "recommended"
About our ContiSportContact 5P
+ best in wet and dry handling
+ above average in hydroplaning and wet braking
+ decent comfort
- slightly higher rolling resistance
- higher noise
The German magazine Auto Bild sportscars (issue 4/2012) has published the UHP summer tire test 2012 for the dimension 245/30 ZR 20. Test vehicle was a VW Scirocco R.
Rating for the ContiSportContactTM 5 P: "vorBILDlich" (higly recommended)
About the ContiSportContactTM 5 P:
+ high cornering stability and steering precision on wet road
+ good safety buffer for aquaplaning
+ short braking distances
- moderate ride comfort
- appearance after race track handling
Over-all verdict: "Top Class Sport Tire."
Dæk med højt vådgreb (A eller B) har kortere bremselængde på våd vej, og er derfor mere sikker i regnvejr. Som under brændstoføkonomi, bliver D ikke anvendt og der er ikke planer om at anvende G.
Dæk står for op til 20% af køretøjets brændstofforbrug, så hvis du ønsker flere kilometer på en tank, bør du vælge et dæk med en høj vurdering under brændstoføkonomi. Co2 udledninging vil også være mindre.
Dette er udvendig støj fra dækkene og måles i decibel. Jo flere udfyldte ringe, jo mere støjer dækkene.