Produkter til bil / varevogn / 4x4
Ved at skabe en vinduesvisker-effekt kan dækket meget bedre sprede vandet, hvilket giver sikker opbremsning i vådt føre.
Den forbedrede kontakt med vejen og større stabilitet og stivhed af slidbanemønsteret giver en optimal kørselspræstation.
En særlig blanding mindsker energitab under deformationen af dækket. Effekt: lavere rullemodstand, der giver bedre brændstofudnyttelse.
The German magazine promobil has published a Van Summer Tire Test in it´s issue 04/2015. The tested tire size was 235/65 R16 C, the test vehicle a Mercedes Sprinter. The test was conducted by promobil at the Contidrom proving ground in Jeversen, Germany
Rating for the ContiVanContactTM 200: "very recommended"
About ContiVanContactTM 200:
+ best in rolling resistance
+ best in hydroplaning longitudinal
+ direct steering and safe driving behavior in the dry
+ safe driving behavior in the wet
- wet braking could be a little bit better
Dæk med højt vådgreb (A eller B) har kortere bremselængde på våd vej, og er derfor mere sikker i regnvejr. Som under brændstoføkonomi, bliver D ikke anvendt og der er ikke planer om at anvende G.
Dæk står for op til 20% af køretøjets brændstofforbrug, så hvis du ønsker flere kilometer på en tank, bør du vælge et dæk med en høj vurdering under brændstoføkonomi. Co2 udledninging vil også være mindre.
Dette er udvendig støj fra dækkene og måles i decibel. Jo flere udfyldte ringe, jo mere støjer dækkene.