Fremragende stabilitet og greb i sving.
Det aflange bicellemønster giver en høj mønsterstivhed og dermed bedre egenskaber på tørre veje ved lave temperaturer.
Produkter til bil / varevogn / 4x4
Det aflange bicellemønster giver en høj mønsterstivhed og dermed bedre egenskaber på tørre veje ved lave temperaturer.
Kompakte mønsterblokke øger kontakten mellem dæk og vej, og afkorter dermed bremselængden på is og sne. Bicellelameller forbedrer grebet på sne i kurver.
Dækkets akvadynamiske rillestruktur er særdeles effektiv mod akvaplaning.
In the October issue the German Consumer Organization "Stiftung Warentest" has published the Winter Tire Test 2012. The test is based on the test results of the automotive clubs ADAC (D), ÖAMTC (AT) and TCS (CH). The test size was 165/70 R14 T, test vehicle VW Polo.
Result for the ContiWinterContactTM TS 800: "GOOD"
About the ContiWinterContactTM TS 800:
+ convincing on snow
The Automotive Clubs ADAC (D) / OEAMTC (AT) / TCS (CH) have published the Winter Tire Test 2012 on their homepages (www.adac.de / www.oeamtc.at / www.tcs.ch ). The test size was 165/70 R14 T, test vehicle VW Polo.
Result for the ContiWinterContactTM TS 800: "GOOD"
About the ContiWinterContactTM TS 800:
+ best tire on snow
+ very good on dry and wet roads
+ very good fuel consumption
Dæk med højt vådgreb (A eller B) har kortere bremselængde på våd vej, og er derfor mere sikker i regnvejr. Som under brændstoføkonomi, bliver D ikke anvendt og der er ikke planer om at anvende G.
Dæk står for op til 20% af køretøjets brændstofforbrug, så hvis du ønsker flere kilometer på en tank, bør du vælge et dæk med en høj vurdering under brændstoføkonomi. Co2 udledninging vil også være mindre.
Dette er udvendig støj fra dækkene og måles i decibel. Jo flere udfyldte ringe, jo mere støjer dækkene.