Produkter til bil / varevogn / 4x4

Ultra-High Performance tires (UHP)

Ultra-High-Performance dæk

Sikkerhed ved grænsen for verdens mest avancerede

Kendetegnende ved et ultra-high-performance dæk er ikke kun størrelsen - som er 18 tømmer i diameter eller større - men også dens overlegne kompetence i de mest krævende situationer. Med et sæt UHP-dæk, der er monteret på din præstationsbil, kan du forvente en sporty kørsel, glattere baneskift plus forbedret styringspræcision og svingningsstabilitet.

Ingeniørerne hos Continental har arbejdet utrætteligt med at udvikle en række UHP-dæk, der kan håndtere de øgede hastigheder, drejningsmoment og G-kræfter produceret af ekstra hestekræfter, forbedrede bremser og sportsafstemt affjedring af køretøjet. Disse dæk leverer ydeevneegenskaber og sikkerhed, du kan stole på, så du kan læne dig tilbage og nyde turen.


UHP-dækens særlige kendetegn:

  • Optimalt greb i alle situationer
  • Præcis styringsadfærd
  • Korte bremselængder under tørre og våde forhold
  • Meget høj sikkerhed under bremsning
  • Continental fokuserer på asymmetri i mønsterdesign. Dette betyder, at den ydre skulder på dækket adskiller sig fra den indre skulder. Dette har en særlig positiv effekt på håndtering i sving
  • Massive midterbånd på dækket, sikrer høj stivhed i dækket, hvilket giver fin styringspræcision og responsiv feedback til føreren.


EgenskaberSituationStandard dækPerformance dæk
TørKørsel på tørre overflader
+
TørKørsel på tørre overflader
+
VådBremsning på våde overflader
+
VådAquaplaning+
VådKørsel på våde overflader
+
SneKørsel på fast sne
+
SneTrækkraft i blød, dyb sne+
SneBremser i blød, dyb sne
+
IsKørsel på is
+


Enestående håndtering, præcis sving, nul kompromis

Continental UHP-dæk er specielt designet til high performance biler. De leverer enestående kørsel og præcis sving til førere, der har brug for kompromisløse sikkerhedsniveauer med kortere bremselængder på våde og tørre veje.

Start
New content item

High-tech og innovation øger ydeevnen

Over tid har verdensklassens ingeniører og teknikere hos Continental udtænkt et stort antal teknologier til dramatisk at forbedre dæks ydeevneegenskaber.

Disse teknologier var oprindeligt forbeholdt UHP-dækudvikling, men kan nu også findes i udskiftnings- og originaldæk.

Nedenfor er tre af de mest betydningsfulde teknologier og materialer, der er i brug i dag, og en oversigt over de egenskaber, der gør dem så unikke.


Black Chili leverer kortere bremselængder under alle vejrforhold

Mere end blot en ny gummiforbindelse, Black Chili er baseret på de seneste fund inden for forskning i polymer og råmateriale. En “Micro Flexibility Compound” sikrer optimal sammenkobling mellem dækket og vejoverfladen, hvilket giver bedre acceleration og kortere bremselængder ved høje og lave temperaturer - i våde eller tørre forhold.


Force Vectoring slidbanemønster for maksimal svingkontrol

Styringspræcision forbedres af et indre og ydre mønster, der giver utrolig støtte til laterale kræfter under sving. Force Vectoring har et avanceret "Macro Block Design" med stive centerribber og asymmetriske konkave langsgående riller for i høj grad at forbedre den samlede stabilitet.


Aralon 350 er et adaptivt hybridkapsel til høje hastigheder op til 350 km / t

Med et forstærkende materiale kaldet Aralon 350 stiger dækkets bæreevne til højhastighedstog kørsel. Indlejret i gummiet lige under slidbanen er en syntetisk tekstilfiber, der opfører sig som et ekstra stålbælte. Det giver ekstra stabilitet til at imødegå de massive centrifugalkræfter, der genereres ved meget høje hastigheder.


High Performance Technology Center i Korbach

Korbach er et af de vigtigste placeringer for Continental i Tyskland og traditionelt et af virksomhedens verdensledende teknologicentre.

High-Performance Technology Center (HTPC) har været i drift her siden juni 2016 og producerer i øjeblikket ekstremt sofistikerede højhastighedsdæk til sportsbiler og SUV'er. Omkring 350.000 dæk ruller ud af produktionslinjen hvert år.

Og det er også et passende sted. Det er i Korbach, hvor Black Chili-teknologien har sin oprindelse, tidligere et produkt fra cykeldækudviklingsafdelingen. Tolv tusind meter plads er nu afsat til maskiner designet til avanceret produktion, til fremstilling af testdæk og prototyper og til at afprøve innovative nye produktionsmetoder.