Main Partner til Tour de France 2019: Continental håber at vi alle bliver bedre til at delevejen #ShareTheRoad

14/06/2019

• Christian Kötz, ansvarlig for dækdivisionen siger: "Continental står for sikker kørsel, uanset om det er på 4 eller 2 hjul."
  • ​Det første cykeldæk produceret på vores taraxagum teknologi er nu sat i produktion
  • ​Seks hold vil til dette års Tour de France køre på Continental dæk

Continental og A.S.O., arrangørerne af Tour de France, ser frem til årets Tour med optimisme. Christian Kötz, medlem af direktionen for Continental AG og ansvarlig for dækdivisionen, og Christian Prudhomme, direktør for Tour de France, understregede betydningen af det nyligt opgraderede partnerskab ved, at besøge vores gamle hæderkronede fabrik i Korbach, Tyskland.

Der er ingen tvivl om at Tour de France er verdens hårdeste og mest berømte cykelløb. "For os er Tour de France en fantastisk eksponeringsplatform til at vise vores højteknologiske cykeldæk og bildæk (på de officielle køretøjer)," sagde Kötz. "Vi har mange års erfaring i fremstilling af racercykeldæk til Tour de France og en lang tradition for at levere dæk til en lang række af de forskellige prohold.

Touren hjælper os også med at bygge bro mellem cyklister og bilister og fremhæve vores Vision Zero og #ShareTheRoad kampagne, som er målrettet mod en verden uden dødsfald uden skader og uden ulykker på vejene. På Touren vil vi opfordre cyklister og bilister til at vise mere hensyn til hinanden såvel som at fremhæve vores kampagne "#ShareTheRoad". Prudhomme udtaler: "Rytterne og køretøjernes sikkerhed på ruten er vores største prioritet. For Continental er produktkvalitet det primære mål og gode dæk forbedrer selvfølgelig sikkerheden. Vi er stolte over dette partnerskab, der vil tilføre utroligt teknisk ekspertise til Tour de France. "

Conti 190521 1241_01_30 web

(from venstre): Christian Prudhomme, Director of Le Tour de France, Oscar Pereiro, Tour de France Vinder 2006, Christian Kötz, Head of Continental Tire Division, Thomas Falke, Head of BU Two Wheel

I forbindelse med Tour de France vil vi hos Continental også arbejde for at øge bevidstheden om vores mål om større bæredygtighed i vores produktion og produkter. Derfor lancerer vi nu vores første serie af cykeldæk produceret på mælkebøtte-gummi. Urban Taraxagum-dækket er produceret til sportslige cykler som fx Fixie bikes og racercykler i den populære 35-622 størrelse. I år producerer vi det første begrænsede oplag af disse dæk. Gummiet kommer fra vores laboratorium i Anklam, der blev åbnet i december sidste år. Her udfører vi yderligere test på dyrkning og forarbejdning af mælkebøtter som en alternativ kilde til gummi fra de tropiske gummitræer.

Dette gælder også for vores kendte gummiblanding Black Chili, der oprindeligt blev udviklet til vores cykeldæk, og nu også bruges til fremstilling af dæk til biler. "Urban Taraxagum, med sin integrerede Vectran breaker, er et behageligt sportsdæk, der bryder med eksisterende konventioner inden for dækproduktion," siger Thomas Falke, chef for TwoWheel Business Unit hos Continental. "Dækket er udviklet og fremstillet i vores R&D center i Korbach. Vi var allerede den eneste producent af håndlavede cykeldæk fra Tyskland, og med dette nye produkt tager vi næste skridt i kampen om et renere produkt, og tanken om at passe på Jorden. "Urban Taraxagum er tilgængelig fra 2019, i et begrænset oplag.

I år konkurrerer 6 World Tour-hold - Ineos, FDJ, Movistar, Bahrain-Merida, Katusha-Alpecin og Sunweb – på dæk fra Continental. Continental udstyrer også de officielle Tour-køretøjer med Continental-dækket, PremiumContact 6, som er fremstillet i Sarreguemines, Frankrig.

Som en af fem Hovedpartnere til Touren vil Continental nyde større synlighed i løbet af Touren. Continental-logoet vises på buen over målstregen og på flamme rouge-buen, en kilometer fra slutningen. Efter hver etape vil en repræsentant for Continental præsentere trofæet til etapevinderen på podiet.

Georg Nielsen

Market Manager