Sommerdæk i særklasse

Øverst på sejrsskamlen.

20/05/2016
cpc5_csc5

Øverst på sejrsskamlen i forårets store europæiske test af sommerdæk

Den tyske bilorganisation ADAC har netop gennemført deres store, fælleseuropæiske test af sommerdæk. Den danske udgave af bedømmelsen, som netop er offentliggjort i FDMs medlemsblad Motor, og igen i år placerer Continentals sommerdæk sig i førerfeltet.

Testen blev i år udført på 15 og 17 tommers dæk i henholdsvis en Renault Clio 7 og VW Golf, som er populære biler i hvert sit segment. Dækkene er testet på både våd og tør vej, ligesom dækkenes slidstyrke, rullemodstand og dækstøj har indgået i bedømmelsen.

Overlegen testvinder
Som det eneste i testen af 17 tommer dæk opnåede ContiSportContact 5 i størrelsen 225/45 R17 Y karakteren 5 ud af 6 stjerner. ContiSportContact 5 tager dermed førersædet i en dækstørrelse, der anvendes på mange populære biler i Danmark, eksempelvis Mazda 6, Volvo V70, BMWs 3-serie og VW Golf, der netop var en af testbilerne.

Continentals vindende sommerdæk fik følgende lovord med på vejen af FDM Motor: ”Testvinder! Et yderst kompetent dæk med bedste karakter på både tør og våd vej. Slidstyrken er også i top”.

Også topplacering til populær all-rounder
Continentals populære allrounddæk, ContiPremiumContact 5, blev af dommerpanelet vurderet til at have testens bedste køreegenskaber på tør vej. ContiPremiumContact 5 overhalede dermed 14 konkurrenter i størrelsen 185/65 R15 H, hvor dækket opnåede en andenplads.

Det er andet år i træk, at ContiPremiumContact 5 opnår topplacering i den europæiske dæktest.

Stor glæde over førerposition
At hele to dæk står på sejsskamlen i år, glæder administrerende direktør for Continental Dæk Danmark A/S, Georg Nielsen.
- ContiSportContact 5 er et oplagt valg til de bilister, der efterspørger lidt bredere eller større dæk til deres biler. Konkurrencen har været hård i år, så det er en kæmpe anerkendelse af vores ingeniørers udviklingsarbejde, at dommerpanelet igen i år placerer vores dæk forrest i feltet i begge de testede størrelser, siger Georg Nielsen, administrerende direktør i Continental Dæk Danmark A/S.

Vent lidt med at skifte
Selvom de europæiske bilorganisationer allerede nu har offentliggjort resultaterne af deres test af sommerdæk, betyder det ikke, at du skal skifte vinterdækkene ud allerede nu.
- Foråret byder stadig på en smule frost i natte- og morgentimerne her i Danmark, så det er endnu for tidligt at skifte til sommerdæk. Spørg i dit lokale dækcenter eller autoværksted, hvis du er i tvivl om, hvornår du bør skifte, lyder opfordringen fra Georg Nielsen.

Continental placerer sig igen i år øverst på sejrsskamlen i forårets store europæiske test af sommerdæk

Overlegen testvinder

Også topplacering til populær all-rounder