Hovedpartner ved Tour de France 2019

18/02/2019

Continental bliver 1 af 5 hovedpartnere ved Tour de France 2019

• Continental opgraderer sit sponsorat til hovedpartner ved Tour de France 2019.
  • Seks ud af 22 hold ved dette års Tour de France kører på Continental dæk.
  • De officielle Tour de France køretøjer skal køre på Continental's premium dæk.

"At være Tour de France sponsor er det perfekte match for vores produkter og virksomhedernes værdier", siger Nikolai Setzer, medlem af direktionen for Continental AG og chef for dækdivisionen. "Efter et år som en" mindre "partner og officiel dæksponsor er det nu en stor fornøjelse at vi stepper op og kommer til at spille en vigtig rolle på det mest eksponerede cykelløb i verden. At blive stage-winner partner gør det muligt for os at skabe større synlighed for vores højteknologiske dæk, der ikke blot er til gavn for færdselssikkerhed, men også for passionen for at vinde (Passion to Win)."

I år vil seks World Tour-hold (Sky, FDJ, Movistar, Bahrain-Merida, Katusha-Alpecin, Sunweb) køre på high-end Competition Pro LTD-dæk fra Continental, specielt designet og håndlavet på vores fabrik i Korbach, Tyskland. Desuden vil førere af de officielle køretøjer i Tour de France få glæde af at køre på det seneste Continental-dæk, PremiumContact 6, som fremstilles i Sarreguemines, Frankrig. Så når det kommer til dæk, er Tour de France en fransk-tysk succeshistorie.
Som en af de fem Main Partners til arrangementet vil Continental nyde større synlighed i løbet af Touren. Continental-logoet vises på buen over målstregen og på flamme rouge-buen, en kilometer fra slutningen. Efter hver etabe vil en repræsentant for Continental præsentere trofæet til vinderen af ruten på podiet.

Teknologivirksomheden bruger også sit partnerskab med Tour de France til at fremme sin "Vision Zero" -strategi for en verden uden trafikulykker, skader eller ulykker. Også i år vil dækfabrikanten udnytte den magnetiske attraktion til løbet for at opfordre bilister og cyklister til at vise mere hensyn til hinanden gennem kampagnen #ShareTheRoad. Og på sin hjemmeside vil Continental tilbyde Tour fans tips om at rejse til og fra de forskellige stadier med sikkerhed i top. Derudover vil dækproducenten, ligesom sidste år, inden rytterne kører på rutterne tilbyde gratis mobildækkontrol for køretøjer parkeret langs ruten. På selve ruten vil der for første gang nogensinde ved farlige kurver være fremhævede advarselsskilte til gavn for rytterne og støttekøretøjschaufførerne i Continental gult lys.

Historien om dækproduktionen hos Continental strækker sig helt tilbage til 1892, da det første luftfyldte "Pneumatics" cykeldæk blev produceret, mens det første bildæk fulgte i 1898. I dag arbejder virksomheden for at forbedre sine cykeldæk og bildæk ved at dele nogle af de samme teknologier. For eksempel giver "Black Chili" -forbindelsen stærkt vejgreb, ikke kun ved Continental-cykeldæk, men også i virksomhedens højeffektive bildæk som fx SportContact™ 6.

Tour De France - Continental