Continental er med i arbejdet for at opnå Vision Zero - at ingen mennesker skal miste livet i trafikken. Derfor lancerer vi kampagnen ‘Share the Road’. Vores primære indsats for trafiksikkerhed er naturligvis stadig intakt, men vi sponsorerer også oplysnings- og holdningskampagner, hvor vi sætter fokus på relevante udfordringer og problematikker, og dermed bidrager til, at der bliver fundet løsninger.
Problemet opstår på landevejen og drejer sig basalt set om plads. Landevejene i Danmark er ofte smalle og snoede, og når der færdes mange cyklister og biler samtidigt, bliver pladsen hurtigt meget trang. Cyklisterne er bange for forbikørsler ved høj fart, som kan ramme dem eller køre dem af vejen. Derfor færdes de i større grupper, så bagfrakommende biler må overhale for at komme forbi. Men det kan være svært at finde et sted, som er lige og bredt nok til en sikker overhaling. Dette fører til konflikter mellem cyklister og bilister, der kan føre til road rage og farlig opførsel fra begge sider.
Hos Continental ønsker vi at bidrage til at løse denne problematik. Derfor laver vi i tiden op til KMD Ironman kampagnen ‘Share the Road’. Kampagnen består af en række animationsfilm på cirka 45 sekunder, der hver er et indlæg fra en myndighed eller interessent i problematikken, og hver præsenterer en indsigt, information eller holdning til problematikken, og hvordan den afhjælpes. Den overordnede pointe er dog, at vi skal passe på hinanden og dele vejen. #ShareTheRoad